"75. ÉVES A JÓL ISMERT MIKULÁS FIGURA
Budapest, 2006. november 20. – Nehéz elhinni, hogy a vidám, rózsás arcú, dús fehér szakállú, bő, piros köpönyegű Mikulás csupán 75 éves. Pedig így van. A jól ismert figurát 1931-ben Haddon Sundblom amerikai művész alkotta meg a The Coca Cola Company számára.
...
Az évek során nemcsak a legenda öltött különböző formákat, hanem a Mikulás alakja is: volt tündér és manó éppúgy, mint ijesztő törpe. Sundblom azonban elhatározta, hogy szakít a manófigurával, és egy teljesen emberi, jó kedélyű öregurat alkot."
Amint a posta meghozta ezt a csudás sajtóközleményt, első a reakciónk a bicskanyitogatás volt. Na persze, köcsögök, meg a kokárdát, a húsvéti nyulat és a Szent Jobbot is ti találtátok ki. Aztán kicsit jobban utánanéztünk a dolognak, és rájöttünk, hogy a valóság még ennél is viccesebb.
Az ugyanis a helyzet, hogy az itt behazudni próbált sztori, nevezetesen hogy a Mikulást mint jóságos öregapót a Coca-Cola találta ki, ősi városi legenda. Egészen konkrétan pedig olyan városi legenda, amelyet már rég lelepleztek, mint szemen szedett hazugságot. A Mikulás legalább a XIX. század óta szakállas-csizmás bácsi, a XX. század elején pedig már nem is ábrázolták sehogy máshogy.
Tehát összefoglalva. A Coca-Cola (és PR-ügynöksége, a Noguchi Porter Novelli) olyan sajtóközleménnyel támad, ami egyrészt ránézésre is hülyeség, másrészt meg mélyebbre ásva az is kiderül, hogy konkrétan rég leleplezett kamu. Csak gratulálni tudunk, különösen ahhoz, hogy szerencsétlenek nyilván ennek nem is néztek utána, és minden bizonnyal tényleg azt hitték, hogy még a Mikulást is a Coca-Cola találta ki.
UPDATE! Szegény hülye MTI beszopta ezt, és simán lehozta szó szerint a Coca-Cola közleményét.
utolsó kommentek